30-dagarsutmaningen - Dag 13

Okej ^^ 150 år senare ska jag lägga upp dag 13 :3 Höh xD Nejmen, dag 13's utmaning är följande "Dag 13 – Din favoritförfattare". Och, på den punkten måste jag fundera lite. Vet många superbra författare..
 
Men, jag måste väl ändå säga att det är JK Rowling, författaren till Harry Potter böckerna. Då jag (med hjälp av en ny blogg jag hittat, Bokbuse) insåg att de svenska böckerna har ju inte Rowling egentligen skrivit, eller jo, men personen som översatt är ju den som egentligen "skrivit" den svenska versionen. Eller hur? Men, eftersom jag läst en på engelska och dessutom lyssnat på alla (utom 6an och 3an) på hörbok på engelska måste jag nog ändå säga att jag gillar Rowling. På hennes sätt att skriva ;)
 
Då jag givetvis inte fotat denna underbara människa hittar ni bildlänk på bilden.
 

Givetvis behöver vi även en bild på Stephen Fry - som läser Harry Potter böckerna på hörböckerna. Och givetvis, käraste Lena Fries-Gedin som översatte alla sju böckerna från engelska till svenska. Som tack, en bild på henne från oss :)
 
 
    ~ Klicka på bilderna för att komma till de olika länkarna! ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback