30-dagarsutmaningen - Dag 17

Då kör vi dag sjutton :3 "Dag 17 – Favoritcitat ur din favoritbok"
*springer och kollar vilken jag valde som favoritbok*
Hum, jag väljer "Harry Potter and the Deathly Hallows" som favoritbok som jag ska välja citat ur :3 Jag hittade citatets korrekta stavning här.
 
Citatet blir;
"Dying? Not at all," said Sirius. "Quicker and easier than falling asleep." 
 
* SPOILER *
Citatet sägs utav Sirius Black när Harry använder uppståndelsestenen precis innan han går för att möta Voldemort en sista gång. Harry hade frågat "Does it hurt?" till de som dykt upp, och Sirius svarade. Jag älskar citatet för att det egentligen är så hemskt. Också.
* SLUT PÅ SPOILER *
Jag har gjort ett fanart med detta citat som jag tänkte visa er samtidigt ^^ Bilderna har jag hittat på google :3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback