30-dagarsutmaningen - Dag 25

Nu verkar jag vara trött på att babbla innan alla utmaningar ^^ Så här är dagens "Dag 25 – Karaktär du kan relatera till mest".
Den är lätt, väldigt lätt. Det finns två karaktärer jag kan relatera till, på ett och annat sätt.
 
Först är det Bella Swan, från Twilight-serien. Jag kan relatera mig med henne inte genom att falla 200% för en kille jag sett en gång, utan mer hennes personlighet. Hon gör läxor, bra i skolan, ogillar uppmärksamhet (när jag själv inte vill då xD) och är klumpig. Framförallt det där med att vara klumpig. Haha, men även med Jake, hennes bästa kompis, deras relation kan jag också relatera till. En djup vänskapsrelation, inte som övergår i att de trots allt är kära, men en väldigt intim och djup vänskap som inte går sönder direkt. En sådan har jag också. Och att hon fryser ^^ Men det är ju mest i jämförelse med Edward och Jacob, jag är nästan jämt kall typ :3
 
 
Den andra jag känner att jag kan relatera till, det är Ester från Det är så logiskt alla fattar utom du. Hennes personlighet, lite stökig, lite egen och så, och den enorma relationen till Johan - hennes bästa kompis. Den gillar jag också, det är som Bella-Jacob ändå. Men på ett annat sätt, mer verkligt på något sätt. Jag tror det är därför jag gillar boken så mycket egentligen, den påminer lite om mig. Eller, som jag kanske skulle vilja våga ha det. 
 
Bilden har jag gjort själv för att få lite färg till inlägget :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback