Long time

Jag har inte varit aktiv på väldigt länge känner jag. Jag fotar fortfarande lite, men inte lika mycket som i somras. Jag har inte mycket i skolan, egentligen. Men ändå, jag har inte bloggat mycke ^^
 
Jag ser fåglarna flyga utanför mitt fönster. Tallarna är långa, de gröna grenarna har bruna fläckar av de döda barren. Björkens löv är gula, småfläckar av de gröna löven som fortfarande överlevt den kylan som hösten dragit med sig. Vissa grenar är utan löv överhuvudtaget, så kala. Så tomma. Träden längre bak har gröna löv, fortfarande, hösten har inte kunnat äta upp dem ännu. Vilken lättnad, hösten har inte tagit över hela världen än, inte alla träd. Min blickar går vidare, ner mot marken, mot de vackra färglada löven som samlats över gångvägen. Täckt leran som regnet skapat, leran som gör oss alla så smutsiga. Himlen är vackert blå, några enstaka moln svävar luddigt. Längre bort, nästan där borta vid horisonten, är molnen tätare, lite mörkare. Usch, låt de inte komma hitåt, jag vill ha min blåa himmel ett tag till. Snälla. Jag kisar mellan grenarna, staden är där. de alla husen som bildar vår stad. Det passar egentligen inte, förstör den fina naturupplevelsen som jag egentligen kan få här. Här utanför mitt fönster. Där fåglarna flyger fritt, och solen värmer de träd som fortfarande har gröna löv och levande barr.
 
Vad tycker ni? :3 Var texten fin? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback